9 Aralık 2017 Cumartesi

Sigarayı Bıraktıktan Sonra Yaşanan Fiziksel Değişiklikler

     İçilmeyen sigaraların saatleri, günleri geçtikçe bende de bir google araştırmaları başladı. Vücudumda yaşadığım, yaşayacağım değişiklikleri anlamlandırmak için.


   Önce nikotinin vücuttan 48 ile 72 saat içinde arınacağını öğrendim. Beynin sorumluluğunda olan mutluluk hormonları olarak adlandırılan Endorfin ve Serotonin salınımının kontrolü sigara içenlerde nikotinin eline geçiyor.

  İçi su dolu şişe gibi düşünün. sigara içmesek su şişede dolu kalacak, ama sigara içenlerin şişesinin altı delik, içince suyu dolduruyoruz, saatler geçtikçe su boşalıyor, sigara içerek yeniden dolduruyoruz. KISIR BİR DÖNDÜ YANİ. Her sigara Bir sonrakini içmenize neden oluyor. Sigarayı azaltmakla bu işten kurtulamamanın nedeni bu.

48- 72 saat sabrettiğinizde nikotin arınıyor ve beyin kendine geliyor yıllar sonra kendi görev ve sorumluluğunun bilincine varıp yeniden hormon salınımını kendisi gerçekleştiriyor.

   İlk 8 saat içinde karbon monoksit seviyesi normale düşüp oksijen seviyesi artınca akşamları erkenden uyku bastırmaya, sabahın köründe de uyanmaya başladım, Ama ne uyanmak, o nasıl güzel bir gece uykusu, sanki dünyanın yükünü sırtımda taşısam yorulmayacakmışım gibi. Ben bu erken uyanmalarını sabah açık havada yürüyüşlerle değerlendirdim.




   Sabah uyanınca ağızda hissedilen pas tadı ve kokusunun geçmesi 3 4 gün sürdü. Dişlerimi temizlettim bu bahane ile bembeyaz dişler güzel gülücüklerle bir başlangıç yaptım.

   Cildim güzelleşecek diye beklerken sivilceler çıkmaya başladı, bunun da normal olduğunu öğrenince dert etmedim, 1 hafta içinde kurudu ve cilt bakımı yaptırdım, Aynaya baktıkça kendime göz kırpmaya başladım.


(yanımda ayna olmayınca kendimi fotoğraflayıp bakıyordum, cenemdeki sivilceler çirkin görünüyor mu diye:)

   Ben ki iki lokma ile doyan insan , koku ve tat duygum geliştikçe sürekli yemek istedim, hatta evde yalnız kaldığımda şaplata şaplata yiyerek ağzımın içinde lezzetleri hissetmeye çalışarak keyif aldım.


   Kalp atışları yavaşladığı için metabolizmanın da yavaşladığını öğrenince, sebze ağırlıklı beslenmeme rağmen yaşadığım hazımsızlık, mide şişkinliği, kabızlık şikayetlerimin sebebine anlam verebildim. Rezene, papatya tarzı bitki çayları tüketmeye özen gösterdim. Taze meyve suları milli içeceğim oldu.

  Bir Ağrı Başladı daha sonra vücudumun çeşitli organlarında, sanırsınız bir anda ciddi bir rahatsızlığınız oluştu ve öleceksiniz. Panik yapmadım, ama kendimi dinledim ciddi bir durum olabilir mi diye.

  Sigara sinir uçlarına zarar verdiği için vücudunuzdaki bazı rahatsızlıkların ağrılarını hissetmiyor, bıraktıktan sonra keşfede biliyormuşsunuz. Bırakan insanların öykülerini okuduğumda ortaya çıkan rahatsızlıklarını tedavi ettirdiklerini öğrendim.

  Öksürük ve balgam 2. 3. gün rahatsız etti beni de, ama son dönemlerde az sigara içtiğim için ciddi sorun yaratmadı. Katranın yapışması ile ciğerlerde felç olan temizleme tüycükleri kendine geldikçe ciğerleri temizleme çabasına girişiyor ve bu da içilen sigara türü ve miktarına göre ciddi öksürüklere, nefes darlığına neden olabiliyormuş.

  Velasıl, öksürük, balgam, kas ve kemik ağrıları, sivilceleri görmezden gelip haftayı tamamladığımızda, ki zaten psikolojik olarak yaşadığınız değişim bunları tolere ediyor,

SİZE YENİDEN DOĞMUŞ GİBİ BİR HAYAT BEKLİYOR.

Alıntı: Muradima Erdim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Biorezonans İle Sigarayı Bırakanlar

Sigarayı Biorezonas İle Bıraktım  Alıntı: Muradima Erdim     2013 'e girdiğimiz şu günlerde herkese Sağlıklı ve Huzurlu bir yıl...